5日目
9:30-9:50 greeting and music
9:50-10:10 read the story 'unit17'
10:10-10:50 V.I.P (do all)
10:50-11:10 storytime " peterpan and wendy "
11:10-11:20 show&tell or read story yourself
11:20-12:00 class game
12:00-12:30 How could you support someone here?
12:30-1:30 outdoor "Where are you"Game
5日目
5日目からはカナダ出身の先生によるレッスン。
歌を得意としている先生の為、いろんな曲を用意して"music"subjectとしてリトミックのような時間を作る。
"How could you support someone here?"
の時間では、いろんなシチュエーションをこどもたちに考えてもらう時間である。
(例)
If a classmate felt unwell during sport, I could_________.
If my grandmother was feeling lonely, I could___________.
story timeは「Peter Pan and Wendy」
long long story,,,だが、本読みが大得意の先生のため長時間でもこどもたちは
食い入るようにstory timeを過ごしていた。
コメントをお書きください